Alesco Safe Buy – Betalningar, leveranser och returer

Dessa villkor är ytterligare en del av de Allmänna villkoren och förtydligar våra viktigaste villkor när du köper en Alesco induktionsvärmare och kylenhet.
De gäller inte våra tillbehör som induktorer, slangpaket, och andra slit- och förbrukningsdetaljer.

Våra betalningsvillkor

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
–       Direkt Banköverföring med följande detaljer: 
BANK: SVENSKA HANDELSBANKEN AB KONTONUMMER: 48671649 BANK CODE: 6694 IBAN: SE97 6000 0000 0000 4867 164 BIC: HANDSESS
– 
Förskottsbetalning via faktura

Du kan välja önskat alternativ i utcheckningsstadiet. Om din betalning inte inkommer inom 10 dagar avbryts din beställning.

Fri frakt & leverans inom EU

–       Försändelsen är kostnadsfri inom Europeiska unionen.
Om du befinner dig utanför EU, kontakta oss på order@alesco.se för ett fraktkostnadsförslag. 
–       Produkter skickas måndag–torsdag med DB Schenker. Du hittar ditt spårnings-ID på din faktura.
–       Köparen ansvarar för att rapportera eventuella transportskador inom 48 timmar efter leverans.
–       Alla varor skickas i enlighet med Incoterms 2020.
–       Kunder som befinner sig i EU får vanligtvis sin beställning inom 3–7 dagar. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av fraktföretaget.

Gratis retur i upp till 30 dagar

–       Kontakta oss på order@alesco.se innan du returnerar din produkt.
–       Vi accepterar returer inom 30 dagar efter köpet. Produkten måste vara komplett med låda och i nyskick.
–       Köparen ansvarar för fraktavgifter.
–       Skicka retur till: Alesco INT. AB, Neongatan 10, SE-431 53, Mölndal, Sweden.
Skicka med en kopia av fraktetiketten och även anledningen till returen i din sändning.

Produktgaranti

 –       Vi erbjuder en branschstandardiserad ettårig garanti vid tillverkningsfel på värme- och/eller kylaggregatet.    
–       Du kan dock förlänga garantin i ytterligare ett år genom att registrera din värmare och/eller kylare på vår hemsida. Register HERE
–       Induktorn och slangpaketet ska ses som förbrukningsvaror och garantianspråk godkänns inte om de har några tecken på skador.

Gratis onlinesupport och uppstartslektion

–       Vi erbjuder kostnadsfri onlinesupport under kontorstid och du kan enkelt nå oss genom att mejla e-support@alesco.se eller boka ett videokonferenssamtal.  KLICKA HÄR FÖR ATT BOKA DEMO

100 % nöjda kunder

Vår främsta prioritet är att våra kunder är nöjda med våra produkter. Enligt vår erfarenhet är de två huvudsakliga anledningarna till att en kund känner sig otillfredsställd med sin induktionsvärmare att:
–       Fel teknik används för den specifika applikationen. 
På Alesco har vi produktspecialister med flera års erfarenhet som finns här för att stötta dig och hjälpa till att lösa ditt specifika problem.
Kontakta oss så stöttar vi dig med bästa möjliga värmelösning.
–       Modellen som valts har för hög eller låg effekt för dina typiska ”vardagsbehov”      
Kontakta oss så hjälper vi dig att välja en mer passande modell för dina behov.
Om du ändå inte är nöjd efter vår support har du 30 dagars returrätt även om induktionsvärmaren har använts. Observera dock att den fortfarande måste vara i nyskick (normal slitage på induktorn accepteras). Om den inte är det dras 15 % av på din kreditfaktura. Alla returkostnader ska betalas av köparen.

Pin It on Pinterest

Share This